مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 شهریور 1397 ساعت 19:002018-09-03اقتصادي

ضرورت سرمایه گذاری برای بازیافت فلزات از ضایعات و مواد آلاینده در کشور


بدون شک بعد از انقلاب صنعتی، انسان در مدت کمتر از 250 سال اکثر منابع موجود در سیاره زمین را از بین برده است و در مقایسه با عمر سیاره زمین، در مدت زمان بسیار کوتاهی مشکلات زیست محیطی و کمبود منابع، - گریبان گیر نسل بشر و سایر موجودات کره زمین شده است.

با توجه به این مهم، سرمایه گذاری برای بازیافت منابع از ضایعات و مواد آلاینده می تواند نقش مهمی در طولانی شدن بقای عمر سیاره زمین بر عهده داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استحصال فلزات قدیمی ترین و مهم ترین دستاورد انسان اولیه در راستای پیشرفت بوده است.

با گسترش روزافزون علوم مختلف و نیاز به شناخت کامل از مجموعه فرآیندهای پیرامون انسان و طبیعت و همچنین با کاهش چشم گیر منابع اولیه، نیاز به شناخت بهتر و مطالعه بر روی نحوه استخراج یک یا چند فلز از یک معدن یا منبع ثانویه به وضوح احساس می شود و در همین راستا علم تولید و فرآوری مواد فلزی به عنوان یک علم مادر جایگاه ویژه ای نزد علوم و صنایع جهان دارد.

آزمایشگاه تولید و بازیافت فلزات اشکان محمدبیگیان، کارشناس حوزه مواد و متالوژی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه دومین دوره مسابقات ملی تولید و بازیافت فلزات که توسط اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مهندسی متالوژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است، چنین هدفی را دنبال می کند، تصریح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت سرمایه گذاری برای بازیافت فلزات از ضایعات و مواد آلاینده در کشور

ضرورت سرمایه گذاری برای بازیافت فلزات از ضایعات و مواد آلاینده در کشور